… Market Evening – despre Leadership cu Gabriela Zboiu


20 noiembrie. Marți. Ora 19. Eu, însoțită de doi buni prieteni, înarmată cu agendă și creion, și cu mult chef de a afla din secretele leadershipului. Cărturești – Iulius Mall. Neapărat Iași. Și bineînțeles Gabriela Zboiu.

Despre Gabriela nu știam nimic. Doar după ce le-am zis prietenilor mei despre eveniment, aceștia mi-au vorbit numai de bine despre ea, iar eu am fost cu mult mai motivată să merg la eveniment.

Gabriela Zboiu este un psihoterapeut strălucit specializat în terapia de familie și cuplu cât și în dezvoltarea personală. Este NLP Practioner și are formări în life coaching și un master în relații umane și comunicare.” scria undeva pe internet. Oana Blaga (președinta asociației ASDmark, cea care a și organizat evenimentul) spune că este o ”Toastmsters dependentă”. Iar de la ea am aflat că a absolvit și Facultatea de Medicină. Așa, ca să aveți și voi o idee despre cine este Gabriela Zboiu.

Despre leadership s-au spus, se spun, se vor spune multe. Multă vreme mi-a fost oarecum frică de acest subiect. De parcă era ceva de pe altă lume, ceva ce nu are nicio legătură cu mine. Un subiect mult prea departe de mine și mult prea incompatibil cu cine eram eu. Dar din fericire lucrurile s-au schimbat, iar astăzi sunt tot mai interesată de ceea ce înseamnă leadership, dar nu de teorie. Sunt sătulă de teorie. Uite așa, din momentul în care am dat cu ochii de acest eveniment, am decis să particip fără să stau niciun pic să mă mai gândesc. Și pot să spun acum foarte liniștită că nu regret nimic. Chiar sunt foarte mulțumită. Am aflat multe lucruri (o parte dintre ele o să le împărtășesc cu voi – cele pe care le-am notat în superagenda mea😀 ), chiar prea multe aș zice. Prea multe pentru cât de pregătită eram eu să le primesc. Și o să dureze o vreme până o să le înțeleg foarte bine. Până atunci însă, o să vă scriu despre ceea ce îl face pe un lider să îl facă lider.

Așadar .. care sunt calitățile unui lider?

  • Un lider are un scop și o viziune cât mai foarte clară. Și nu. Nu e o greșeală de scriere.

 

  • Un lider are încredere în oamenii care îl înconjoară. Încredere pe care o construiește pas cu pas. Deși îi este foarte greu.

 

  • Un lider își împarte reușitele cu cei care lucrează alături de el. Ne povestea Gabriela despre o emisiune televizată despre o victoria a lui Michael Schumacher pe care a împărțit-o cu cei 2000 de oameni care au lucrat pentru ca el să poată pilota și participa la numeroasele campionate Formula 1. 2000 de oameni. 1 victorie. 1 lider.

 

  • Un lider este atent la nevoile oamenilor și la ceea ce le place acestora. Lideri celebri: Lech Walesa, Nelson Mandela, etc.

 

  • Un lider știe să asculte.

 

  • Un lider este inteligent emoțional.

 

  • Un lider nu face discriminări.

 

  • Un lider știe să ofere feedback. Și îl oferă în cel mai corect mod.

 

  • Un lider colaborează cu echipa sa.

 

  • Un lider este flexibil și jonglează cu nesiguranța. Acceptă schimbarea. Acceptă neprevăzutul.

 

  • Un lider are curajul de a renunța atunci când este momentul și are curajul de a căuta continuarea a ceea ce are de făcut.

 

  • Un lider are o singură viziune. Nu 100. Povestea aceasta e ca și cum ai fi într-o intersecție, iar în fața ta se află 100 de destinații: Paris, Roma, Sidney, New York, Targu Frumos, Los Angeles, Miami, Campulung Moldovenesc, Chisinau, etc. Iar tu știi foarte bine unde NU vrei să mergi, dar rămâi în intersecție până când decizi încotro vrei să te îndrepți. Un lider își croiește singur drumul și își creează destinația.

 

  • Un lider este creativ și inovativ.

 

  • Un lider este persuasiv.

 

  • Un lider motivează, inspiră, îi face pe ceilalți să viseze și să-și dorească să ajungă undeva.

 

  • Un lider trebuie să se cunoască foarte bine pe sine însuși. (Ultima, dar nu cea din urmă. Și cea mai importantă. Prima calitate pe care ar trebui să o dezvolte o persoană care decide să meargă pe drumul leadershipului.)

 

Care sunt diferențele dintre un lider și un manager?

 

  • Un lider știe ce să facă. Un manager știe cum să facă.

 

  • Un lider este concentrat pe oameni, viziune, misiune. Un manager este concentrat pe produsul brut.

 

  • Un lider nu are un plan de rezervă. Un manager are întotdeauna un plan de rezervă.

 

  • Dacă un membru al echipei face o greșeală: un lider atribuie greșeala întregii echipe, pe când un manager îl acuză și sancționează pe respectivul.

 

  • Cea mai mare diferență este: Un lider are o viziune și are încredere în echipă, cel mai greu lucru. Managerul știe multe alte lucruri.

 

Pentru a fi un lider, sunt abilități cu care te naști. Însă unele le poți dobândi.

Ce se poate învăța pentru a deveni un lider?

– ascultarea

– negocierea

– oferirea de feedback

– autocontrolul

– gestionarea unui conflict

– public speaking

– NLP.

 

În final, iată o temă pentru acasă: câteva întrebări care m-au pus pe gânduri.

1. Ești un lider?

2. Ce te face să fii un lider?

3. De ce nu ești un lider?

4. Cum se poate antrena / dezvolta viziunea?

 

 

Fiți fericiți! Fiți lideri! Fiți voi!

Noapte bună și pe data viitoare!

 


Am ceva de spus:

