Despre pasiuni și viață: Petru Arcana


Astăzi îl veți cunoaște pe Petru – vicepreședinte al asociației TEACH ING. Un tânăr  cu un viitor promițător, un tânăr demn de admirația multora.

154629_456113161119612_327419001_n

Lectură plăcută!

1.Care este cea mai mare pasiune a ta ?  Cum a apărut aceasta?

Cu mai bine de un an în urmă m-am hotărât să activez în TEACH ING. Aici mi-am descoperit marea mea pasiune, şi anume, cea de a lucra cu oameni. Aici am descoperit că ceea ce îmi doresc este să aduc valoare în viaţa oamenilor, aşa că am început să dedic tot mai mult timp dezvoltării personale, fapt ce mă va ajuta să îmi îndeplinesc dorinţa.

2.Ce ți-a adus bun în viață ?
Pasiunea pentru oameni m-a făcut să cunosc persoane de la care am foarte multe de învăţat, oameni care m-au făcut să cred cu mai multă tărie că ceea ce îmi doresc va putea deveni realitate.

3.Mai ai timp și pentru alte pasiuni? Care sunt acestea?
Când îţi doreşti ceva cu adevarat, îţi faci timp pentru acel lucru. Totdeauna îmi fac timp pentru citit, plimbări şi pentru acel lucru care îmi face plăcere să-l fac atunci când sunt acasă, să gătesc.

4.Ești o persoană ocupată? Cum îți împarți timpul?
Foarte important pentru mine este prioritizarea sarcinilor. Îmi incep ziua prin a-mi întocmi lista taskurilor pentru ziua respectivă, trecându-le prin filtrul prioritizării, fapt ce-mi oferă posibilitatea să îmi îndeplinesc sarcinile cele mai importante.

5.Ce faci când nu faci nimic? 
Mai sunt unele zile când lista cu taskuri se epuizează mai repede. Atunci încep să mă focalizez pe alte lucruri care îmi fac plăcere: să citesc, să gătesc sau să mă plimb.

6.Cum lupți împotriva plictiselii ? Ai vreo strategie ?
Sunt puţine momentele în care mă simt plictisit deoarece nu-mi place monotonia şi mereu încerc să fac altceva. Totuşi, atunci când mi se întâmplă, fac o scurtă plimbare prin care îmi reîncarc bateriile. În acest timp sunt singur şi imi ofer posibilitatea să mă gândesc la visurile şi obiectivele mele, lucru care mă motivează foarte mult.

7.Ce înseamnă pentru tine o viață bine trăită / trăită așa cum trebuie ?
Pentru a-ţi trăi viaţa aşa cum trebuie, nu te lăsa condus! Fii tu însuţi, fii autentic! Lasă-te controlat doar de pasiunile şi plăcerile tale. Pentru a trăi aşa cum trebuie, fii mulţumit cu ce ai la momentul actual dar angajează-te să obţii din ce în ce mai mult.

8.Aud foarte des discutându-se despre timp și pasiune. Ce sau cine crezi că le face pe acestea două să fie de calitate?
Noi! Suntem singurii responsabili de ceea ce avem, de ceea ce trăim şi cum trăim. Pentru a avea o viaţă de calitate, dedică-ţi cât mai mult timp pasiunilor tale.

9.Ce crezi că este timpul ?
Timpul este ceva limitat care nu ar trebui consumat pentru dorinţele altcuiva ci pentru îndeplinirea visurilor noastre.
Timpul este ceva ce nu putem deţine dar de care depindem. Nu trebuie să ne lăsăm controlaţi de el dar nici nu putem să nu ţinem cont de el. În ultima vreme, timpul, este cel mai dorit lucru de către oameni.

10.Ce crezi că este pasiunea ?
Pasiunea este acel lucru pe care îl faci cu mare placere, neţinând cont de cât timp îi dedici, şi cu cât îi dedici mai mult timp, cu atât devii mai motivat să îl continui.

11.Care sunt atributele esențiale ale timpului și ale pasiunii ?
Organizarea şi disciplina. Să fiu mereu organizat şi disciplinat în ceea ce fac, în timpul alocat activităţilor zilnice, dar mai ales în timpul alocat pasiunilor. Aceste două atribute mă ajută să cresc calitatea vieţii mele.

12.Ce valoare au acestea pentru tine ?
Doar noi putem aduce valoare în viaţa noastră şi acest lucru nu se poate întapla decât dacă orice facem, facem cu pasiune. Orice lucru pe care îl înfăptuim trebuie făcut cu plăcere şi totodată, este obligatoriu să ne aducă mulţumire şi respect faţă de sine.

13.Ce a rămas neschimbat la tine acum, raportându-ne la perioada copilăriei, adolescenței ?
Poate că modestia nu e un punct forte al meu, de aceea iţi mărturisesc faptul că mereu mi-am dorit să fiu printre cei mai buni. Deasemenea, incă din copilărie am luptat pentru orice lucrul pe care mi l-am dorit.

14.Ce nu se știe despre tine?
O mare dorinţă de a mea este să devin autor, să scriu cărţi. Acest lucru cred că este foarte puţin cunoscut de către cei din jurul meu.

15.Care a fost prima lecție de viață pe care ai învățat-o?
Nu ştiu dacă a fost prima, dar cu siguranţă cea mai importantă pentru mine şi anume: fă ceea ce vrei, ceea ce-ţi place. Asumă-ţi responsabilitatea pentru ce se va întâmpla şi cu siguranţă va fi un câştig pentru tine, indiferent de rezultat.


16.Ce proiecte de viitor ai ?
Niciodată nu mi-a plăcut să fac un lucru care îmi este impus. Niciodată nu mi-a plăcut să fiu condus de cineva, de aceea, îmi doresc să devin un antreprenor de succes.


17. Ce cărți citei în liceu / facultate și au lăsat urme ? Câteva titluri..
În liceu citeam ceea ce impunea programa şcolară. Ajungând la facultate, mi-am dat seama că ceea ce trebuie să citesc este ceea ce-mi place. Aşa că am început să citesc doar cărţi din care puteam să învăţ cu adevărat ceva. Câteva exemple ar fi: ,,Mănâncă, roagă-te, iubeşte’’ ; ,,Şi-am spus da!’’ – Elizabeth Gilbert ; ,,Vei fi acolo?’’ – Guillaume Musso ; ,,Crimă şi pedeapsă’’ ;  ,,O mie de fărâme’’, ,,Prietenul meu Leonard’’, ,,Secretele minţii de milionar’’, şi lista poate continua.


18.Care sunt lucrurile din viața ta  care îți oferă și mențin echilibrul emoțional?
Primul şi cel mai important lucru care mă ţine motivat este dorinţa de a-mi îndeplini visurile. Am mereu în gând ceea ce vreau să fac, locul unde vreau să ajung şi asta îmi dă mereu putere să merg mai departe, indiferent de starea emoţională pe care o am.


19.Dorești să vorbești puțin despre oamenii care te-au inspirat, te-au motivat, care au însemnat ceva pentru tine ?
Întotdeauna mi-au plăcut şi m-au motivat persoanele optimiste, acei oameni care au o viziune asupra vieţii lor şi care doresc să ajute alţi oameni să se dezvolte. Cel mai mult îi apreciez pe cei care au reuşit să crească prin forţe proprii şi au făcut din pasiunile lor cariere de succes. Ei sunt oamenii care mă inspiră zilnic şi mă fac să capăt încredere pentru a merge mai departe, spre îndeplinirea visurilor mele.


5 thoughts on “Despre pasiuni și viață: Petru Arcana

Am ceva de spus:

