Cuvântul lui 2013


tu-ai-cuvantul

Scriind cele 13 dorințe și gândindu-mă la ceea ce o să fac în 2013, cum o să mă simt, unde o să ajung, etc. și cititnd diverse articole despre cum ar trebui să încep noul an, am revenit cu drag asupra unui exercițiu pe care Delia Mureșan îl prezenta cititorilor pe 1 ianuarie 2011, exercițiu care mi-a guvernat fiecare început de an de atunci și pe care o să-l împărtășesc cu voi astăzi. Acesta se numește Cuvântul anului, în cazul nostru Cuvântul anului 2013.

Acum haide să ne “jucăm” puțin. Ia un creion și o hârtie. Am să fac și eu exercițiul împreună cu tine.

1. Cuvântul s-ar putea să îți vină spontan, cum mi-a venit mie cuvântul anului pe 2013.  Acesta este viață. (Prietenii știu de ce :D) Dacă însă nu îl găsești din prima să nu-ți faci griji, așa mi s-a întâmplat și mie la început. Începe să scrii timp de 10 minute toate cuvintele care îți vin în minte. Lasă-le să curgă chiar dacă ți se par prostii, o să ajungi la un moment dat la un cuvânt și o să îți spui “ăsta e”. Nu alege rațional, alege cu inima, simte acel cuvânt.

2. Notează-ți apoi de ce este acest cuvânt perfect pentru tine, de ce ar fi reprezentativ pentru tine acest cuvânt.

Pentru mine, viață e ceea ce am în mod sigur acum, e a mea și trebuie să o trăiesc cât de frumos și eficient pot și vreau. În acest moment nu trăiesc așa cum îmi imaginam eu când eram copil că o să trăiesc când ”o să fiu mare”, iar faptul că viață a fost cuvântul care mi-a venit în minte e acel semn că e timpul să schimb niște lucruri.

3. Ce anume s-ar schimba în viața ta dacă ai trăi conform mesajelor pe care le conține acel cuvânt? Cum s-ar schimba viața ta? Notează-ți!

Să trăiesc așa cum mi-am imaginat înseamnă să fiu pe deplin eu însămi în orice împrejurare, să fac lucruri de care mă temeam până acum, să merg în locuri minunate, să îndeplinesc vise, să cunosc oameni care trăiesc autentic. Voi trăi mai mult în prezent. Așa se va schimba viața mea.

4. Gândește-te la viața ta de acum… când anume trăiești conform acelui cuvânt, în ce situații?

Să luăm pe rând planurile viații noastre. Începând cu planul profesional, mărturisesc că nu trăiesc așa cum mi-am imaginat. Da, sunt la facultatea la care mi-am dorit de mică să fiu. Da mă împlic în diverse proiecte care mă ajută să cresc. Dar nu e suficient. Vreau mai mult. Și mai am mult de muncă până o să devin psiholog criminalist. Acel psiholog criminalist pe care mi-l imaginez. Însă, primul pas e făcut. Continuând cu planul personal, tot ce pot să zic că e în lucru😀 Așa cum zicea și Delia ”condiționările mă țin aproape de “sol” și libertatea pe care credeam că o am e doar o iluzie”. Și nici timpul nu m-a prea ajutat până acum. E timpul să-mi schimb niște percepții. E timpul pentru niște schimbări. Și știu că anul acesta o să se întâmple multe lucruri frumoase. E șansa mea pe care nu o să o irosesc.

5. Gândește-te de ce NU ești așa cum îți dorești.   Ce ar trebui să faci să fii …     Notează-ți aceste aspecte.

Așa cum știți unii dintre voi, eu sunt o persoană foarte fricoasă. Nu am trăit așa cum mi-am dorit pentru că îmi era mult prea frică. Frică de orice. Frică de tot. Acum e musai să scap de acele frici, să-mi doresc mai mult și să îndrăznesc mai mult. O să o citez din nou pe Delia  ”să fiu convinsă de reușitele mele și să mă detașez de rezultat. Contează zborul. Știu destinația, dar să nu uit să mă bucur de zbor”. În cazul meu, știu unde o să ajung. Nu suntem zei, nu suntem nemuritori, de aceea trebuie să profit la maxim de prezent.

6. Imaginează-ți cum s-ar schimba viața ta    la sfârșitul anului 2013 dacă ai trăit conform semnificației cuvântului ales de tine. Ce se schimbă, ce ai creat, ce ai atras în viața ta, cum te simți?

WOW! Ar fi perrfectă. Aș trăi la adevăratul meu potențial, aș trăi liber, aș trăi autentic, aș trăi în prezent și aș vedea viața în toată grandețea ei!

Când ajungi la pasul acesta deja începi să fii atât de entuziast și să simți cum e să ai deja viața guvernată de cuvântul ales de tine.

7. OK, e minunat, vei spune… și urmează un “DAR”. Dacă apare cumva și îți vin în minte tot felul de scenarii de ce nu vei putea avea acea viață, atunci fă-ți o listă cu ele și transformă-le în ceva pozitiv și gândește-te că totul e posibil.

Voi toți sunteti unici, minunați și voi alegeți viața asta și o veți avea. Nu trebuie să așteptați să vi se întâmple lucruri dramatice ca să decideți să vă luați viața în propriile mâini și să fiți capabili să faceți chiar și imposibilul ca să trăiți viața pe care vi-o doriți, așa cum mi s-a întâmplat mie. De aceea eu nu accept acum niciun ”DAR”, niciun scenariu care ar putea să-mi strice planurile.

Însă dacă te gândești că “nu merit să fiu iubit(ă)”. Atunci transformă în “merit să fiu iubit(ă)”. Sau “nu am cum să găsesc jobul potrivit pentru mine în perioada asta” – transformă în “e ușor să îmi găsesc jobul potrivit”. Întotdeauna să aveți încredere în voi, iar convingerile le formulăm fără negații și la timpul prezent. Pe cele negative le aruncăm la gunoi, nu avem nevoie de ele să ne tragă în jos, doar avem o viață frumoasă în față!

8. Gândete-te la cel puțin trei obiceiuri pe care le poti face zi de zi și care îți pot alunga convingerile negative. Exercițiul legat de convingeri poate fi unul, mediatia sau sportul pot fi alte exerciții foarte bune, etc. Aceste obiceiuri vor trebui să facă parte din viața ta de zi cu zi.

9. Notează-ți cel puțin 5 dorințe (unii dintre noi ne-am ales deja 13) care dorești să ți se împlinească în 2013 – dorințe care să includă mesajul cuvântului ales de tine. Îți spun și eu o dorință ca să vezi cum trebuie să o formulezi. :)

De ziua mea voi celebra viața prin organizarea unui eveniment caritabil prin care voi ajuta copiii din secția de Oncologie a Spitalului de Copii Sfânta Maria, copii care mi-au fost în ultimii 2 ani adevărate exemple de a trăi viața la adevărata ei valoare. Nu există limită, totul e posibil. Nu uiți asta, da? Dream big!

10. Ține minte să fii perseverent. Seara înainte de culcare întreabă-te ce ai trăit în acea zi conform semnificației cuvântului ales de tine. Notează-ți acele 5 dorințe zi de zi, pe măsură ce trece timpul ele se vor împlini sau vor lua altă formă pentru că tu te-ai schimbat.

Ține minte: nu orice dorință e potrivită pentru tine. Dacă ești conștient de experiențele pe care le trăiești zi de zi, îți vei da seama de acest lucru și nu vei persista să îți atingi obiective pe care nu ți le-ai dorit cu adevărat.

Așadar, care e cuvântul tău pe 2013?

Aștept să mi-l transmiți prin intermediu comentariilor. Lista celor 21 de cuvinte pe care am realizat-o fiecare dintre noi (sper eu) ne poate fi de mare folos.😉

Te îmbrățișez cu drag!

Gânduri bune!


17 thoughts on “Cuvântul lui 2013

  1. Si mie mi-a venit in cap cuvantul „magic” cand ciocneam cupa de sampanie si am zis ca anul acesta trebuie sa fiu mai IMPLICAT in activitati, facultate, asociatie, si relatiile cu cei din jurul meu. Prieteni noi. Pe voi!

    Apreciază

  2. Cuvantul meu pe 2013 ? Hmmmm, de fapt ar fi doua : Curaj ( vreau sa fac niste schimbari radicale asa ca voi avea nevoie de un foarte mult curaj) si Liniste (dupa un an agitat, am nevoie de putina liniste sufleteasca).

    Apreciază

Am ceva de spus:

