La ce bun? – Scrisoare de adio


scrisoare_adioCum să încep? Nu am mai scris de foarte mult timp o scrisoare. Știu doar că trebuie să încep cu începutul.

Adevărul e că m-am săturat. Știu că am decis să fim prieteni, dar e inevitabil să nu-mi doresc să fim mai mult decât prieteni. Am sperat că vom fi din nou împreună, că o vom lua de la zero. Îți amintești că mi-ai zis atunci când ne-am despărțit că lucrurile ar fi stat probabil altfel dacă nu ar fi vacanță și dacă eu aș fi în oraș? Poate că nu-ți mai amintești. Dar iată că am făcut-o și pe asta, iar lucrurile  nu stau altfel. La ce bun?

M-am săturat de tine, de fazele pe care le faci, de faptul că dispari cu zilele, de faptul că ai pretenția de a-ți face mereu pe plac, de faptul că vorbim de parcă ai avea ”program de lucru cu publicul”: luni-joi : orele 18 – 22, vineri-duminică: închis, de faptul că m-ai părăsit pe motiv că nu erai (ești) pregătit pentru o relație serioasă iar apoi, când îmi era cel mai bine fără tine, ai apărut cu textul ”mama m-a obligat..” bla bla (ce proastă am fost că te-am crezut ! ), de faptul că îți pui prietenii și familia mai presus de mine (înțeleg că sunt importanți, am și eu, știu cum e, dar sper să înțelegi și tu curând că nu mă pot înlocui ). Tare sunt curioasă dacă faci cu vreun alt prieten așa cum faci cu mine. Nu faci, nu-i așa?

M-am săturat să pui lenea și nervii mai presus de mine, deși îți sunt recunoscătoare că nu ai vrut să ne întâlnim atunci când erai nervos, ultimul lucru pe care l-aș fi vrut era să te suport cum îți verși nervii pe mine. M-am săturat să nu știi ce vrei.

M-am săturat să mă minți și să te minți.

M-am săturat și de mine pentru că simt cum mă ”ofilesc” atunci când mă gândesc la tine, pentru că mă gândesc tot timpul. M-am săturat de tot ce simt pentru tine, știu că nu meriți. Poate iar dramatizez, dar asta sunt eu. Dacă nu îți place cum sunt, trebuie doar să-mi zici. Am mare nevoie să-mi zici asta. Deși a fost greu, am încercat să mă schimb. Pentru tine. Dar m-am trezit la timp. La ce bun?

E trecut de miezul nopții și fata asta de lângă mine se preface că doarme, dar știu că plânge cu capul în pernă pentru că iubitul ei a părăsit-o (după un an de zile împreună)  pentru că ea a zis o frază nepotrivită într-un moment nepotrivit. Sărăcuții, dar mai mult săracul de el. Am fost martora multelor dăți când ea îi făcea tot felul de figuri iar el o ierta, o liniștea și mergeau mai departe. Ce legătură are? Păi, nu prea știu eu cum e treaba asta cu zodiile, dar el e pești, iar ea e balanță. Tu ești balanță. Eu sunt pești. Am stat toată noaptea trecută și m-am gândit. Niciun om nu e la fel cu altul, prin urmare nici relațiile dintre oameni nu sunt la fel, dar poate că e adevărat că nu ne potrivim. Dacă am fi împreună, ”iubirea și fericirea” ar dura o săptămână, maxim două, apoi ai dispărea, ne-am răni, ne-am împăca și am repeta figura de câteva ori. Tu ai fi ok, pentru că probabil ești obișnut, dar eu, cea care dramatizează mult prea mult, aș ajunge rău. Tu poate ai simță că-ți trăiești viața, dar eu aș simți că mor. La ce bun?

Așa am ajuns la concluzia că vreau să te uit. Trebuie ! Îmi e tare dor de un bărbat care să fie lângă mine la propriu, care să mă prețuiască pentru ceea ce sunt, care să mă iubească mai mult decât ai fi făcut-o tu vreodată.

Poți să te miri că mai există bărbați din ăștia (a trebuit să dau peste cei ca tine ca să-i prețuiesc pe cei ca ei), dar să nu te miri când o să mă vezi cu altul.

Mereu reușesc ce-mi propun, nu-i așa?

Atât am avut de zis. Aș fi explodat dacă mai tăceam.

PS: Adio !


12 thoughts on “La ce bun? – Scrisoare de adio

  1. A, deci chiar era vorba de tine (mi-am dat seama doar din comentarii). Nu conteaza, ce voiam sa spun e valabil in general, pentru oricine ar fi in situatia aceasta. Oh, și sunt multi! Poate ca toti trecem prin asta la un moment dat. Unii nu invata nimic din pacate…

    Relatiile de genul acesta nu au mare lucru in comun cu dragostea adevarata – si nu au prea multe sanse de reusita. Pentru ca nu se bazeaza pe ce trebuie sa se bazeze ca sa mearga. Doar niste sentimente pe care nu stii de ce le ai, nu sunt o baza buna pentru a construi o relatie – ci doar o baza buna ca sa ajungi sa suferi.

    Toate trairile exprimate in acest text, intrebarile (auto)puse, desi ajuta la mersul mai departe – si, de preferat, te ajuta si sa inveti cate ceva, sunt lucruri marunte. Sunt lucruri de care o sa razi sau o sa-ti fie rusine peste ceva timp, cand vei realiza cat de departe erai acum de o dragoste adevarata si cat timp ai pierdut cu asta. Totul pare o mare drama (sau dragoste) cand trairile sunt intense, dar doar pentru ca sunt intense nu inseamna ca sunt cele mai bune. Iar cele mai bune le vei trai atunci cand vei reusi sa calmezi totul in tine si sa vezi cu alti ochi, mai calmi, mai capabili de intelegere – a ceea ce se intampla si a oamenilor din jur. Atunci vei sti mult mai bine ce anume ti se potriveste si vei sti sa vezi asta in oameni – fara sa faci greseala de a asocia trasaturi pe care le vrei, unui om care nu le are, dar pentru care simti ceva mai mult.

    Nu sunt niciodata lucrurile mărunte care duc la o despărțire – că a spus nu știu ce, că a făcut nu stiu ce. E vorba de sentimentele din interior – care de multe ori… lipsesc. Lucrurile mărunte sunt doar vârful ice-bergului, ceva de care să te legi, ca să ai o acoperire pentru ce (nu) simti de fapt in interior.

    Cred ca vei gasi multe din trairile tale in acest text: http://ioanstoenica.wordpress.com/2009/12/22/sa-plangi-dupa-un-prost/

    Si poate la final vei reusi sa spui GATA! A fost de-ajuns! Merit mai mult! Chiar dacă sentimentele dureroase pot să persiste o vreme, cel puțin gândurile cu care mergi mai departe le poti controla. Poti ALEGE să privești totul ca pe o mare dramă, sau ca pe o binecuvântare. Aceea de a nu pierde și mai mult timp în ceva ce nu avea cum să meargă, aceea de a realiza ca lucrurile cele mai bune sunt inca acolo, undeva, si te asteapta pe tine sa cresti inspre ele.

    http://ioanstoenica.wordpress.com/2009/10/03/in-cercul-dragostei/

    Apreciază

    1. (Da, despre mine este vorba. Este un blog personal, iar fiecare post are legătură mai mare sau nu cu mine. Textele care sunt în ghilimele sunt fragmente ce vor fi incluse într-o carte, cândva.)
      Sunt întru totul de acord cu tot ce ai spus mai sus! Am și zis GATA, odată cu acest post (care a fost și încă este la origine o scrisoare – o să o ard când o să fie momentul). Mi-a făcut mult bine să scriu pe hârtie tot ce am de zis, apoi să postez aici și să primesc diferite feed-back-uri.
      Iar în legătură cu adevărata dragoste .. nimic. Voi vorbi despre ea atunci când o să o găsesc. Cert e că până acum am făcut numai alegeri greșite în ceea ce privește partenerul de viață.

      Apreciază

Am ceva de spus:

