Singurătate? Da, te rog.


 

Zilele acestea mi se întâmplă un lucru destul de straniu (pentru mine cel puțin): învăț să-mi prețuiesc momentele de singurătate.

cires

 

De ce ar fi acesta un lucru straniu?

Ei bine, pentru că IUBESC oamenii. Pentru că sunt dependentă de oameni (eram tentată să scriu OAMENI, dar sunt foarte rari acești OAMENI, drept pentru care mă mulțumesc cu oameni).

Destul de logic, nu? Doar suntem animale sociale.

Ei bine, și pentru că ador să le vorbesc, să îmi vorbească, să ne zâmbim, să ne (re)încărcăm cu energie pozitivă.

Când mai discutam acest subiect cu fetele de la mine de la Psihologie auzeam aceleași propoziții: ”Singurătatea e sănătoasă.”, ”Trebuie să stai singură perioade de timp ca să vorbești cu tine, să te înțelegi.”, ”Singurătatea te ajută să meditezi”, etc. Nu am fost în dezacord cu ele. Totuși, nu simțeam nevoia de singurătate. Nu mă simțeam ok singură, mi-era frică (de ce? nu știu), nu-mi găseam locul, nu mă puteam concentra la nimic. La fel se întâmpla și când eram înconjurată de oameni, dar totuși singură. Știi la ce mă refer, nu? Există momente când poți să ai în jur oricâte persoane, dar dacă ai acele persoane, tot singur ești.

Dar lucrurile s-au schimbat. Acum simt nevoia de a petrece timp cu mine. De a discuta cu mine fără a fi distrasă de alte lucruri.

Mă gândesc și la o explicație.

Mă gândesc că poate ”sunt de vină” oamenii ăștia din jurul meu care doar există (dar nu trăiesc), care  se comportă ca niște roboți, care aleargă de colo-colo pentru niște lucruri nesemnificative, și care, cel mai mult, mă încarcă cu energie negativă.

Deci .. Energie negativă? Nu, mulțumesc!

PS: Mi-aș lua câteva lucrușoare și aș pleca în Japonia o vreme. M-aș cățăra într-un cireș înflorit la o margine de pustiu (dacă aș găsi) și aș sta acolo până ce m-oi plictisi.


9 thoughts on “Singurătate? Da, te rog.

  1. Japonia? De ce nu? Fa ce-ti sugereaza inima🙂 Singuratatea e starea naturala a omului. Ne nastem singuri, in viata ne impartim deseori singuratatea cu altii si murim singuri. Si nu e o idee pesimista, ci e cat se poate de veridica. Avem nevoie si de singuratate, pentru ca aici ne dam mai bine seama cine suntem, dincolode influentele celor cu care interactionam. Sa fim suma oamenilor care ne inconjoara poate fi nasol, pentru ca oamenii mai si dispar din viata noastra si golul ar fi prea greu de umplut daca nu avem si o bucata din noi independenta de altii. Filozofii, dar pe undeva cred ca e si un sambure de adevar.

    Apreciază

  2. Pe mine aceasta nevoie de singuratate m-a insotit intodeauna, desi pana la un moment dat nu am fost constienta de ea. Am devenit constienta cand am fost la un pas de a nu mi-o mai putea satisface. Si am evadat :)). Pur si simplu nu as putea sa traiesc fara momentele mele de singuratate, cand sunt doar eu cu mine, cand nu depind de nimeni, fac doar ce vreau eu si cand vreau eu. Pot sta zile intregi fara sa vorbesc cu nimeni, dar dupa o zi de stat permanent in preajma altcuiva simt nevoia de singuratate ca de un drog:)). Acum, daca tot am aflat ca ale tale colege de la Psihologie gaseau aceasta nevoie ca fiind una sanatoasa, m-am mai linistit :))

    Apreciază

    1. Acum te înțeleg și eu foarte bine. Totuși nu am nicio problemă în a sta toată ziua cu cineva, chiar îmi face plăcere. Problema apare când acel cineva îmi consumă energia sau îmi dă din energia lui negativă. Eu sunt o persoană care absoarbe toate energiile din jurul ei și se pare că ”rezervorul” s-a deteriorat. E ca și cum ai mașina ta funcționează cu un anumit tip de combustibil, iar tu alimentezi cu acel combustibil de cea mai proastă calitate. De acum înainte o să mă alimentez doar cu energie pozitivă (cât o să pot eu de mult)🙂
      Să văd ce-or să mai zică despre asta fetele de la Psihologie :))

      Apreciază

Am ceva de spus:

