Forza Zu(zu)


Ei bine, așa cum vă ”amenințam” într-un articol anterior, e musai să scriu despre cum am trăit eu ”experiența Forza Zu”.

Afis_FORZA_ZU_IASI

Nu sunt foarte multe de spus, dar sunt lucruri importante pentru mine, așa că încep. Și încep cu lucrurile care m-au deranjat:

  • impunctualitatea. Dacă zici că începi la ora 19:00, nu începe dom`le la ora 20:00. Nici măcar la 19:15. Eu de exemplu l-am luat cu mine și pe băiatul meu (primul lui concert – era foarte entuziasmat – am mers acolo de la 6 și un pic, chipurile pentru a prinde un loc bun, dar nu aveai unde pentru ca Piața Palatului era deja plină) și nu aveam cum să stea și treaz, și în picioare, în aglomerația aia, până dimineața, dar își dorea să asculte și Voltaj (penultima intrată pe scenă).
  • publicitatea. Ce tot atâta Magnum Gold? Sau Ursus Cooler? Apăreau sponsorii pe afișe, pe ecran, lasă-i liniștiți acolo. Dar nu, trebuiau menționați ori de câte ori se ivea sau nu ocazia. Și o mai și făceau într-un mod stângaci (părerea mea de ”nesuferitoare de reclame”). Rămânând în sfera asta, trebuie să precizez că dincolo de imaginea lor de oameni buni la suflet, au făcut mult rău cu reclamele astea: erau în public extrem de mulți copii săraci, rromi, cerșetori, cum vreți să-i numim, dar și familii nu cu foarte mulți bani, și multora li s-a făcut poftă de înghețată (mai ales respectiva), unii părinți și-au luat copii care plângeau/zbierau că vor și ei înghețată și au plecat acasă, apoi erau acolo mulți țărani de oraș, cocalari și derivate care consumau bere la greu, aruncând pe jos paharele, sticlele, dozele, călcându-le în picioare, cărora li s-a dezlegat și limba prea mult la un moment dat (și nu pentru karaoke).
  • faptul că minciună mai mare decât ”atâția oameni ca aici n-am mai văzut în viața mea”. Chiar am fost peste 100.000 oameni acolo?
  • Ruby. Pe fata asta nu o suport. De obicei, artiștii noștri ăștia din ce în ce mai noi își încep cariera cu o melodie proastă din punctul meu de vedere și apoi scot melodii mai bune. Ei, Ruby asta a făcut taman invers: a început cu melodia ”Miracle love” care era foarte bună, nu ziceam că-i româncă,  apoi a dat-o-n bară din ce în ce mai rău. Acum și-a mai pus și belciug în nas. Gândesc că a ajuns la concluzia că nu e ok să porți măști în societate, mai bine arăți cum ești tu de fapt, pentru care încearcă încet și cu atenție să se asemene suratelor ei. Ghiciți voi!
  • nesimțirea multora dintre cei prezenți în public și mizeria pe care au lăsat-o în urma lor: un covor de pet-uri, doze, ambalaje, nu puteai să pășești pe asfalt (exagerez puțin). Aaa, și nelipsitele coji de semințe. Cum să le uit?
  •  faptul că erau mulți copiii în public, elevi de gimnaziu și liceu, și toți fredonau cap-coadă ”Stinge lumina”, ”Petre”, ”Vara nu dorm”, ”Maidanez”, ”Perne moi”  sau melodia aia a lui Grasu XXL ale cărei versuri le-am auzit și văzut atunci și am rămas perplexă, și săreau în sus și tot restul, iar când cântau cei de la Voltaj sau Deepcentral sau Hi-Q parcă dăduse gripa peste ei. În halul ăsta am ajuns? Ăstia sunt viitorul nostru? Copiii care sunt dați peste cap după melodii cu versuri fără sens, cuvinte inventate sau vulgare sau cu subînțeles evident?
  • greșelile de vorbire pe care le-au tot făcut vedetele pe scenă. Ești artist? Păi asumă-ți rolul și fii profesionist când ajungi pe scenă, ”în fața a atât de mulți oameni cât n-ai mai văzut în viața ta”.
  • faptul că unele vedete care chipurile au făcut (actualizat puțin de fapt) melodii special pentru seara și evenimentul cu pricina și au uitat cuvintele alea special modificate, exemplu Cabron, și altelele care chiar au uitat versuri, exemplu Horia Brenciu. Aveam pretenții la Brenciu, om cu o vârstă, cu o experiență. Și mă așteptam să cânte în română, nu conta piesele cui erau. Dar el a vrut să se dea în spectacol. Alt lucru pe care nu-l suport.
  • faptul că Smiley s-a îngrășat.😀

Mai e loc și pentru lucrurile care mi-au plăcut? Păi să fie. Loc. Pentru că lucruri care mi-au plăcut nu prea sunt. Poate doar performance-ul celor de la Hi-Q, Voltaj, Deepcentral, Akcent, Vunk și al Lorei. Ah și nu mi-a plăcut, dar măcar nu m-a deranjat modul cum a fost Inna pe scenă, adică nu a cântat extraordinar de bine, dar măcar nu s-a făcut de râs ca data trecută (cu excepția dezacordului ”Forza zu e numai unul”), acum câțiva ani când a avut loc la Iași Romanian Music Awards.

Cam asta a fost. Sper ca măcar ei să-și fi atins scopurile și mulțumit așteptările.

541382_496262573775624_1858426849_n


Am ceva de spus:

