Storytelling și nimic mai mult (sau poate mult mai mult)


 

“The shortest distance between two people is a story.” – Terrence Gargiulo

big_cutie_AfostNiciodata

Cum îmi verific eu mail-ul? Arunc o privire rapidă peste numele expeditorului și subiectul fiecărui mail, apoi la fel de repede șterg toate mail-urile care nu mi-au atras atenția.

Subiectul acestui articol este și subiectul unui mail (și a unui alt articol) care a scăpat de Delete astăzi tocmai pentru că mi-a atras atenția: storytelling.😀

Termenul a fost folosit prima dată de Marsha Kinder, Ph.D., iar, mai apoi, sensurile au fost explorate pe larg de către Henry Jenkins în lucrarea sa publicată în 2006. A fost aplicat într-o fază inițială în legătură cu industria de divertisment, însă, începând cu 2010, i se asociază tot mai multe aplicații în marketing/publicitate și PR, care au legătură cu lumea virtuală a online-ului mixată cu happening-uri din offline.

Ca în orice poveste, identitatea unei mărci se conturează și se propagă pe bucăți, pe capitole și momente succesive, înșiruite strategic. Acestea implică variabilitate, acțiuni de co-branding, susținerea din partea unor alte personaje sau personalități, generarea de conținuturi variate. Altfel spus, brandul trebuie să inspire, să se poziționeze ca supererou care agreghează mulțimi, generează atitudini și insuflă o anumită atitudine, textual, vizual, auditiv, prin implicarea cât mai activă a factorului uman. În această desfășurare a acțiunii, povestea se fracționează pe mai multe platforme media, fără a-și pierde sentimentul de întreg. Scopul principal rămâne același ca în orice strategie de branding – de a atrage cât mai mult public care este dispuns să ofere feedback, de preferință pozitiv.” – Oana Barbu

digital-storytelling

Îmi plac tare mult poveștile, pentru că au viață, dragoste, magie.

Îmi plac tare mult oamenii.

Și-mi plac și mai mult oamenii care știu să spună povești. Deși fiecare om are povestea lui (și fiecare lucru), nu toți avem .. talentul de a ne spune poveștile.

Blogurile noastre sunt brand-urile noastre, ne reprezintă, sunt părți din noi, sunt intrumentele cu ajutorul cărora spunem povești.

Prin urmare:

Ne rămâne nouă, oamenilor din online, să facem diferența! 

Se pare că aceasta va fi trendul în anul 2014, cum reiese din articolul Cum se conturează strategia de content în 2014? pe care vi-l recomand cu multă căldură. 

De asemenea vă recomand următorul curs Future of Storytelling, care este gratuit și se desfășoară online, pe platforma iversity.com.

Eu știu ce o să mai fac în 2014. 

Voi ce părere aveți despre storytelling? 

 


3 thoughts on “Storytelling și nimic mai mult (sau poate mult mai mult)

  1. Poveștile astea sunt de folos doar celor ce vor să facă din blogging o afacere. Pe mine ca veșnic amator nu mă interesează. Blogul meu nu este și nu va fi brand personal. Este doar un loc în care mai aștern din tâmpeniile care-mi mai trec pe sub scufie și unde mai discut pe marginea unor lucruri cu cei care mă citesc. Atât și nimic mai mult.

    Apreciază

  2. Ție nu-ți plac poveștile?
    Nu cred în ideea asta conform căreia ”Poveștile astea sunt de folos doar celor ce vor să facă din blogging o afacere.”. Poveștile se întâlnesc la orice pas și dacă eu vreau să spun oricare din aceste povești, o pot face fără vreun interes material. Tocmai spre asta am vrut să îndrept atenția tuturor, spre împărtășirea poveștilor din jurul nostru fără a aștepta ceva în schimb. Da, marile companii câștigă bani de pe urma storytelling-ului, dar eu una nu mă pot compara cu ele și nici nu mă interesează acest lucru.
    “Un brand este modul în care este văzut un produs, un serviciu, o idee, un stat, o persoană sau o companie în ochii celor cu care interacționează, cărora se adresează.” Pentru mine, blog-ul tău este un brand, pentru că eu așa te cunosc, prin intermediul lui. Cred că totul ține de atitudine.

    Apreciază

Am ceva de spus:

