Dorințe


anul_asta

Bună dragilor,

Încep și acest an acceptând o provocare de a realiza deja mult-prea-bine-cunoscuta listă cu dorințe pentru anul 2014. Provocarea vine de la Anca și Claudia, iar lista ar trebui să conțină 14 dorințe. Ei bine, dacă vor fi mai multe (nu-mi imaginez cum ar fi posibil! – glumesc) nu se supără nimeni, nu-i așa? – văd eu cum le integrez.😀

Let`s move! Let`s start!

1. Să îmi alimentez constant cu fericire familia și să nu mă mai las afectată de ce se întâmplă în ”exterior” atunci când suntem împreună! Să fructific la maxim timpul petrecut cu Matei! Să-i fiu alături la fiecare moment important din perioada de dezvoltare (vor fi suficiente) și să păstrez amintiri (fotografii, video-uri, etc.) de la fiecare dintre acestea.

2. Să vizitez cel puțin 2 locuri de aici: http://www.pinterest.com/ioanadabija14/places-to-visit/. Puțin probabil, dacă ținem cont de faptul că anul trecut nu am reușit să ajung nici măcar până în București, dar îmi încerc norocul.😀

3. Să-mi renovez și reorganizez locuința. Și nu oricum: în stil Feng Shui. Vreau să încerc! Îmi place diversitatea, schimbarea, în fiecare anotimp schimb ceva prin casă, reorganizez vreun colț, ceva tot fac. E ca și cum aș fi în alt loc și totuși acasă. Plus că îmi păstrez locuința ”vie”. Iar pentru asta o să trebuiască să-mi cumpăr și niște statuete cum ar fi un Buddha mic (dacă râde e și mai bine), câteva broscuțe țestoase, un elefant alb și, chiar dacă nu fac parte din feng shui, o matrioska și o pisicuță din aceea din Japonia, care face cu mânuța (Apropo, dacă știți site-uri bune, magazine sau oameni care comercializează astfel de lucrușoare, la prețuri imbatabile😀, dați-mi de știre = ușurați-mi munca😀 – Scuzați-mi abordarea à la reclama lui Văru` pentru site-ul NUtocmai.ro)

4. Să dau la școala de șoferi și să iau carnetul de conducere. Și neapărat să reușesc să termin de citit (după care să recitesc) Codul Rutier. De câte ori încerc să mai citesc ceva mă ia cu somn adânc.

5. Să-mi cumpăr gantere și saltea pentru yoga, în caz că o să ajung la fel de rar la sală. Și să merg la masaj! Mereu mi-am dorit, dar până acum nu am reușit. Vreau să merg măcar o dată (și după aceea pot deveni dependentă😀 – ar fi corect, nu? dacă ne gândit cât ne stresăm zi de zi, uneori fără voia noastră). În principal, să am grijă de sănătatea mea, și apoi, pe cât posibil, de cea a celor dragi.

6. Anca, aici ai fost oarecum sursa mea de inspirație: să-mi ”actualizez” garderoba, dar nu numai cu ținute office (din fericire job-ul îmi permite să combin stilurile vestimentare). Vreau să achiziționez câteva piese statement, puțin mai scumpe, dar care merită toți banii. O să postez curând o listă cu piesele vestimentare pe care mi le doresc. Liste, peste liste!😀

7. Să citesc mai mult și mai mult. Am început a doua jumătate a anului 2013 citind toate cărțile despre bebeluși și pentru mămici care mi-au căzut în mână (vorba vine), și am terminat-o citind câte o carte pe săptămână (în principal romane de dragoste). Ce vreau eu să citesc de acum înainte sunt cărți diferite, mai elitiste (nu știu sigur dacă acesta e cuvântul potrivit), din domenii diferite (literatură străină mai multă: japoneză, rusă, arabă; dezvoltare personală și profesională, yoga, meditație, fashion, feng shui, psihologie, turism, comunicare, poezie (să mă întorc la ea), culinar – să încerc să învăț să gătesc). Nu mai vreau să citesc toate cărțile pe care le primesc odată cu revistele pentru femei, vreau să citesc cărți de calitate. Aici lista.😀

8. Să învăț lucruri noi. Să fac sau să încerc să fac ceva ce nu am crezut vreodată că voi face (intenționat, nu nevoită fiind). Să sar cu parașuta. Să-mi fac un tatuaj. Să răspund pozitiv provocărilor.

9. Să ofer ajutor oamenilor nevoiași măcar cu ocazia marilor sărbători creștine. De exemplu să ofer unor vecini săraci din bucatele de Paști sau să-i ajut la curățenie (nu degeaba mă pricep tare bine la asta). Sau, chiar într-o zi normală, să-i dau unui copil cerșetor jumătate din prânzul meu. Cred că e mai important decât să dau bani. S-a realizat un studiu care arată că 50% din mâncarea de pe glob este aruncată la gunoi. O adevărată risipă. Cum zicea și Papa Francisc: acest lucru nu înseamnă decât să furi de la săraci. Nu înțeleg cum de nu are niciun patron de restaurant (de exemplu) vreo idee de genul să dea mâncarea cerșetorilor de la colțul străzii, sau să o doneze vreunui azil sau adăpost, etc. Idei sunt cu siguranță, dar oamenii sunt mult prea ignoranți. Sigur, nu toți oamenii. De exemplu, un tânăr, Rob Greenfield din San Diego, a mâncat o săptămână din gunoi pentru a atrage atenția asupra risipei de hrană. Detalii despre acest caz găsiți aici.

10. Și mai mult pentru spirit: să văd pacea care există în jurul meu, frumusețea, generozitatea, compasiunea. Să trăiesc bucuria fiecărei clipe. Să gândesc pozitiv, constructiv. Să fiu amabilă chiar și cu doamna care dă peste mine la casă în Kaufland și trece în fața mea fără să zică un cuvânt sau cu tipul ”îndrăgostit” care cumpără lapte în același supermarket și uită că l-a cumpărat, apoi se contrazice cu mine (eu urmându-l la casă) că e al meu laptele.😀😀

11. Să fiu mai credincioasă și să exprim mai des credința, precum și recunoștința pentru tot ce sunt și am și mi s-a dat. Obișnuiam să cred că important e să fii credincios în interiorul tău, dar acum cred că e important și să mergi la biserică din când în când. Anul 2013 a fost primul an în care nu am mers în pelerinaj la nicio mănăstire. Și îmi pare rău că nu am făcut-o.

12. Să plantez … 10 copaci. Sau 14?!

13. Dacă nu e prea târziu, să învăț să cânt la un instrument (chitară, pian, saxofon, tobe, etc.). Aceasta e o dorință reportată de muulți ani. Chiar nu contează instrumentul și nu vreau să învăț la modul profesionist. Vreau doar să fiu capabilă să leg niște note acolo, cât să îmi bucur sufletul și poate, când va mai crește Matei și își va manifesta dorința de a învăța și el, să-i fiu de ajutor.🙂

14. Să mă accept așa cum sunt. Cu zile bune și rele. Și să-i ajut și pe ceilalți să mă accepte așa. Marc Jacobs zicea de curând: „On a good day I believe it’s going to be amazing and on a bad day I think I need that other place to hide.” Cam așa mă simt și eu, chiar dacă îmi doresc să fiu incredibilă tot timpul, un fel de SuperWoman, SuperMom.

După cum se poate observa cu ușurință îmi doresc multe lucruri pentru mine (dacă eu sunt mă simt bine, atunci îmi va fi mai ușor să-i fac și pe ceilalți să se simtă bine în preajma mea) și pentru familia mea. Nu-mi doresc să scriu mai mult sau mai des pe blog pentru că oricum o voi face, bineînțeles dacă voi simți nevoia, mă va lovi inspirația, etc. Nu aș putea scrie în fiecare zi, aceasta e clar! Pentru că nu în toate zilele am ceva de spus, ceva care să merite a fi postat (nici pe blog, nici altundeva) și care să merite a fi citit și de altcineva și pentru că îmi propun să existe, să zicem 14 (tot anul – deși sper să fie mult mai multe) zile în care să nu mă înfrupt de toată tehnologia asta, în care să-mi închid telefonul și laptopul, și să mă bucur de tot ce mă înconjoară și de cei dragi, mai ales în vacanțe. Dacă reușesc să nu mă ating de laptop în cele 2 săptămâni de vacanță (în care sper să plecăm cu toții -chiar dacă Matei e micuț, vreau să-l învăț să călătorească- undeva la munte, dar în afară) voi fi tare mândră de mine. Nu mai vreau să-mi vizitez prietenii împrăștiați prin țară sau lume (de fapt, în Italia aș vrea să ajung, am ”pin-uit” pe pinterest.com destule locații demne de vizitat acolo), să mai vină și ei la mine. Mai ales acum, e ocazia perfectă să-l cunoască personal pe Matei.😀

Doamne ajută să duc la împlinire care și cât se poate din dorințele mele! Vorba cântecului ”All that I thought I want / Is not what I really need”! (Shane Filan – Everything to me)🙂

Larisa, Ileana, Adriana, Alexandra, Alina, Romina, Alma Nahe, Illusion, Andra, Andreea, Roxana, Roxana, Cosmisian, Dan, Mădălina, Oana, Paul, Petru, Diana, Răzvan, voi ce planuri aveți în 2014?


11 thoughts on “Dorințe

  1. Pot să îţi spun aici? Am scris foarte mult în ultima vreme şi am postări programate până în martie şi nu aş vrea să mai modific calendarul, că deja am făcut asta de 3 ori. Deci, 14 dorinţe doar? Aş scrie cu uşurinţă 100+, dar dacă vrei doar 14, iată cele mai importante pentru anul ăsta:
    1. Să îmi găsesc un loc de muncă;
    2. Să termin cu bine lucrarea de disertaţie şi să iau notă mare la examen;
    3. Să mă reapuc de învăţat germană;
    4. Să citesc mai mult;
    5. Să scriu în continuare, oricum în ultima vreme am scris foarte mult, după cum ţi-am spus;
    6. Să învăţ să fac prăjituri şi nişte preparate ceva mai sofisticate;
    7. Să îi ascult pe cei din jur mai mult;
    8. Să nu mai fiu tristă din cauza cui nu merită;
    9. Să fiu ceva mai mulţumită de mine şi de realizările mele (sunt mult prea exigentă cu mine!);
    10. Să mă distrez mai mult;
    11. Să am lângă mine persoanele pe care le iubesc;
    12. Să mă rog mai mult;
    13. Să fiu o fiică/soră/nepoată/prietenă mai bună;
    14. Să găsesc iubirea, sau să mă găsească ea pe mine!

    Aşa să îmi ajute Dumnezeu! Şi să te ajute şi pe tine pentru că şi tu meriţi!

    Apreciază

  2. Buna ziua!…Pai…cu ce sa incep?…In primul rand ma voi ocupa de sanatate mai mult decat pana acum, voi renunta la rusine si timiditate pentru ca nu mi-a adus nimic bun, voi face lucruri bune pentru cei nevoiasi cum am facut si pana acum,ma voi plimba mai mult, voi citi, voi scrie, dar…nu la calculator…ci pe hartie, voi incerca sa stau cu persona iubita mai mult decat am stat pana acum, voi incerca sa inteleg si oameni neintelegatori 🙂 voi fi toleranta atat cat sa nu fiu pusa la pamant. Pentru toate astea e nevoie de sanatate, deci…imi doresc sanatate, pentru ca bunavointa am, incredere in mine am, si…daca e sanatate, va fi ok. La multi ani! Cu mult respect Ileana!

    Apreciază

Am ceva de spus:

