Creativitate++


Romanian Copyriwriter ne propune 5 idei despre cum am putea fi mai creativi:

1. Adună materie primă pentru creativitate, pentru că o idee bună nu vine doar uitându-te în jur. Fii curios, citește, implică-te în activități noi, fii interesant/ă de ceea ce se întâmplă în jurul tău.

Leo Burnett spunea despre creativitate că vine ca urmare a unei curiozități excesive a tot ceea ce ne înconjoară și reprezintă secretul ascuns al creativității.

2. Selectează cu atenție informațiile pe care le acumulezi și vezi ce legături poți să realizezi cu lucrurile pe care le cunoști deja.

Steve Jobs spunea despre creativitate că este doar un mod de a conecta lucrurile.

3. Nu mai gândi! Lasă-ți imaginația să zburde! Gândește liber.

Rad Bradburry spunea că gândirea este principalul dușman al creativității. 

4. Așteaptă și cele mai bune idei te vor căuta.

Friedrich Nietzsche spunea că ideile bune vin atunci când le aștepti și apar întotdeuna la momentul oportun. Adică în ultimul moment, cum ar spune copywriterii. Atunci când clientul “bate la ușă” și deadline-ul se apropie cu pași repezi de proiectul la care lucrezi.

5. Aplică ideea în lumea reală!

Albert Einstein spunea un lucru foarte interesant: nu ne putem rezolva problemele cu același mod de gândire pe care îl folosim când le creăm.


16 thoughts on “Creativitate++

  1. Nu știu cine sunt cei de la Romanian Copywriter dar sfaturile lor se cam bat cap în cap. La 1., de exemplu, ideea bună ba „nu vine doar uitându-te în jur” ba „vine ca urmare a unei curiozități excesive a tot ceea ce ne înconjoară”. La 3., în același rând se regăsesc îndemnurile „Nu gândi !” și „Gândește liber !”. Afirmația de la 4. are la bază o traducere nefericită a citatului din Nietzsche. Acel „când le aștepți” nu are nicidecum sensul de a sta cu mâinile încrucișate ci mai degrabă sensul în care aștepți de exemplu să îți vină iubita la întâlnire. E mai degrabă un soi de „Stai calm, nu te agita, va veni.” decât „Șăzi blând și vegetează” că or să te caute ideile bune oricum.

    Apreciază

      1. Așa-l percep și eu dar doar după ce … GÂNDESC.😆 Fiindcă la o lectură superficială, iau de bun ceea ce e scris acolo. Și acolo scrie „Nu gândi” (…) „Gândește…”

        Apreciază

  2. No, acum după ce ne-am contrat puțin pe tema creativității, a venit momentul ca, cu ocazia zilei numelui să îți urez să ai parte numai de bine, să te bucuri de fiecare clipă din viață, să ai parte doar de fericire și de multă, multă, sănătate. La mulți ani !
    Toate cele bune și omulețului din dotare pe care nu am niciun motiv din lume să mă îndoiesc că vei ști să îl crești frumos.

    Apreciază

                1. Am o ruda care are 4 copii, iar diferența dintre cel mai mare și cel mai mic e de 22 de ani.😀 Tot respectul. Fără supărare, dar mi se par egoiști cei care aleg să aibă un singur copil. Mai ales de când m-a ”lovit” parentalitatea. Mereu mi-am dorit mulți copii, de tânără, pentru a nu fi prea mare diferența de vârstă, pentru a face față mai bine viitoarelor conflicte între generații. Eu am crescut cu încă 2 frați și o mulțime de verișori pe care îi consider tot frați. Sunt conștientă că fiecare copil se dezvoltă altfel în familiile mai mari. Sunt suficiente studii care vorbesc despre asta, iar eu am trăit-o pe pielea mea. Dar e important să ai și cu ce să-i întreții. Nu e deloc simplu să crești copii în ziua de azi..

                  Apreciază

                  1. Ei, eu am dat-o la derută pe diferența de vârstă.😛 În fapt, la 46 de ani nu cred c-aș mai avea răbdarea pe care am avut-o la 29. În plus, după ce „ăsta micul” al meu își va lua zborul, îmi e sincer dor să petrec ceva timp la modul egoist, doar pentru mine.

                    Apreciază

Am ceva de spus:

