Sfaturi de la Murakami


Pe site-ul Hyperliteratura am găsit o serie de sfaturi pentru scris oferite de maestrul Haruki Murakami și pe care le împart cu voi:

• Scrie simplu şi cu atenţie: “Deşi scrisul era înşelător de simplu, o lectură mai atentă dezvăluia că de fapt era calculat şi aranjat cu multă grijă.”

• Scapă de cuvintele nefolositoare: “Nicio parte nu era prolixă, avea tot ce îi trebuia.”

• Concentrează-te pe descrieri: “Figurile de stil erau folosite la minim, dar descrierile erau totuşi vii şi bogate.”

• Leagă-te de teme întunecate: “O stranie întunecime străbătea stilul nuvelei – era ca o poveste fabuloasă pentru copii, dar ascuns în adâncime stătea un puternic accent întunecat.”

• Scrie o proză muzicală: “Mai presus de toate, stilul avea o calitate muzicală extraordinară. Chiar fără a o citi cu glas tare, cititorul îi recunoaşte sonoritatea adâncă.”

Sper să ajute pe cineva!😀


4 thoughts on “Sfaturi de la Murakami

    1. Mulțumesc frumos.😀
      Îmi plac foarte mult și sfaturile lui David. Anul trecut, o cunoștință care terminase master-ul la Litere mi l-a recomandat pe editorul său și ar fi trebuit să-mi public o carte cu poezii și una ce conținea proză scurtă. S-a întâmplat să rămân fără inspirație și am stopat lucrul. Pe atunci și până atunci nu scriam după niciun fel de reguli pentru că nu știam niciunele, nu le căutasem, scriam ce simțeam (și știu că așa și trebue). Dar acum, după ce m-am mai maturizat puțin (cred🙂 ) îmi doresc să scriu din nou și să o fac bine de această dată, iar regulile acestor scriitori renumiți mi se pare perfecte pentru acest nou început al meu.😀 Mulțumesc!

      Apreciază

Am ceva de spus:

