Nume ciudate (2)


Albina

Adin

Alieta

Aliodor

Andronela

Angelin

Aristica

Bănuța

Bompa

Cebelea

Celin

Cicilia

Cîrnu

Coca / Cocuța

Costela

Costinela

Clemansa

Creta

Delioara

Demenali

Despina

Dezideriu

Dinel

Donatella

Doruța

Ersilia

Fidorel

Filoftia

Fotimia

Frodica

Gabrinel

Gelu

Ginică

Giuseppina

Gheorghina

Grațiana

Iasar

Ifigenia

Irodia

Isidor

Jenica

Laviniu

Lilian

Linică

Livenca

Livius

Lita

Lorando

Magdolna

Manix

Margarint

Măndica

Melentina

Mihuț

Mirică

Mugurel

Naița

Nasta

Neila

Paladia

Petric

Petrone

Pompilia

Radian

Roponica

Sanfira

Savelea

Selagenela

Sibel

Stelică / Stelu / Steluț

Strugurel 

Tanța

Tveta

Vergică

Vincențiu

Ziadin

Zâncuța


22 thoughts on “Nume ciudate (2)

    1. ;)) Posibil. Dar totuși, să nu te gândești tu, ca părinte, că acel copil va crește, va face parte din comunitate și din diverse alte grupuri sociale, va interacționa cu diverși oameni și va trebui să se prezinte cu numele ales de tine, mi se pare o prostie. Indiferent cât de mult îți place un nume, nu poți fi într-atât de egoist încât să-ți condamni, la propriu, copilul să-l poarte toată viața lui.
      Înainte să se nască Matei nu vedeam altă soluție în alegerea numelui decât să facem bilețele cu toate numele care ne plac și să-l lăsăm pe bebe să dea cu mânuța peste bilețele, iar primele 2 pe care le atingea, acelea rămâneau. Nu s-a întâmplat așa. Am stat la discuții cu toată familia și după lungi discuții am fost ”nevoită” să accept numele Daria, pentru că le place tuturor din familie numele, și mie îmi place, dar mai puțin, și Elena, în memoria străbunicii mele (medicul ne-a zis că e fetiță ;)) ). Dar în dimineața zilei de 23 octombrie, la ora 6:15, după ce s-a născut și l-am văzut, nici nu a mai fost nevoie de alte discuții: chipul lui bebe semăna atât de bine a Matei, încât a fost clar că acesta este numele predestinat. Iar Gabriel e celălalt nume, de sfânt mai cunoscut (am vrut neapărat să aibă un nume de sfânt), după o foarte bună prietenă. După ce am ales numele ne-am gândit că, dacă ne-am muta vreodată în afara țării, nu vom avea probleme cu numele: Matei va putea fi strigat Matt, Matteo, sau chiar Gabriel [ˈgeɪbrɪəl].🙂

      Apreciază

      1. Cât de frumos ai povestit! Să vă trăiască şi să fie sănătos şi voios!

        Nu ştiu nici eu la ce se gândesc (dacă se gândesc) cei care aleg astfel de nume dar mi-e milă de cei care le poartă (pe unele dintre ele). Eu am ales numele fetiţei mele de când aveam 4 ani. Culmea, îmi place şi acum. Nu, încă nu am copii dar de la 4 ani tot spun că voi avea fetiţă. E posibil să îmi schimb părerea când şi dacă voi avea…

        Apreciază

        1. Mulțumesc frumos! ^_^
          Și mie mi-e milă.😦

          Ce nume ai pregătit pentru fetița ta? Eu mai vreau încă vreo 6 copii. :)) Și m-am lecuit de ales nume înainte. Ție nu ți s-a întâmplat să vezi pe cineva și să intuiești cum se numește doar după cum arată? Iar apoi când faci cunoștință cu respectivul să afli că ai intuit corect? Mie mi s-a întâmplat. De acum am zis că voi alege numele (împreună cu partenerul meu, desigur) atunci când vom vedea chipul fiecărui bebeluș pe care îl vom avea.😀

          Apreciază

          1. 6?? Eşti curajoasă! Să îţi ajute Dumnezeu!

            Când aveam 4 ani aşa cum am spus, mi-a intrat în cap (nu ştiu de unde) când cineva venea cu celebra întrebare „ce vrei să te faci când vei fi mare?”, că eu mă fac mămică şi o să am o fetiţă care se va numi Mălina. Nici asta nu ştiu de unde mi-a venit că nu era nici o Mălina în jur. Aşa a rămas că şi acum îmi place numele. Numai că, între timp, am adăugat şi Teodora. Aşa că, dacă va vrea Doamne-Doamne şi dacă nu mă voi răzgândi, Mălina Teodora va fi.

            Apreciază

      1. 😀
        Eu am o teorie, dacă e născut după 1990, e cât de cât ok, pentru că din ce în ce mai mulți tineri părăsesc țara și în afară sunt acceptate mai ușor tot felul de nume.
        Dar majoritatea numelor pe care le găsesc eu aparțin unor oameni născuți între 1940 și 1980, care își trăiesc zilele în România. Asta mi se pare mie că e drama lor, să trebuiască să trăiască toată viața cu astfel de nume.

        Apreciază

        1. Eu nu am întâlnit nicio Despina până acum.🙂 Gelu, Tanța mi se par (oarecum) nume de alint sau prescurtări de la alte nume, respectiv Gheorghe, Constanța. Mi se pare ciudat să pui, ca părinte, aceste nume copilului tău și să nu te gândești că e obligat să-l poarte toată viața. Dacă îți place, spune-i așa acasă, în familie, etc., dar în acte pune-i un/niște nume de care să nu râdă ceilalți, sau de care să-i fie lui rușine când va crește.

          Apreciază

          1. Contează atât de mult ce spun ceilalți? Chiar trebuie să trăim simpatiile și antipatiile lor, să trăim musai prin ochii altora?
            Apoi, de unde știu eu că ceea ce-mi place mie e cu adevărat frumos?! Iată, vorbim despre Despina.🙂 Eu cunosc vreo 3 persoane cu numele ăsta și mi se pare chiar drăguț, iar tu spui că nu l-ai mai întâlnit, că nu e ok. Cine dintre noi doi are dreptate? Eu cred că fiecare are dreptate în privința sa. Iar eu aleg să-mi păstrez părerea indiferent de ceea ce cred ceilalți despre ea, atâta vreme cât nu deranjez pe nimeni cu asta.🙂 În plus, când îmi place un lucru (în loc să mi se pară urât sau ciudat), sunt sigur că nu mă va afecta niciodată negativ atunci când voi lua contact direct cu acel lucru.
            Ce-ar trebui să facă, de exemplu, croații când văd că râd românii de orașul lor Pula? Să-i schimbe numele ca să nu mai râdă 20 de milioane de români? N-or s-o facă niciodată.🙂 Iar românii rămân cu râsul; nimeni nu pierde nimic în situația dată, decât dacă așa alege să simtă.

            Apreciază

            1. Bineînțeles că nu trebuie să trăim prin intermediul părerilor celorlalți, dar, copil fiind, nu cred că poate cineva cu un astfel de nume să fie afectat dacă ceilalți râd de el (de exemplu), mai apoi, ca adult e posibil să fie prea târziu să nu-i mai pese de ce zic ceilalți referitor la numele lui pentru că s-a lăsat afectat de mic. Eu am și un al doilea nume: Ionela, și de mică m-am simțit foarte inconfortabil explicând colegilor, profesorilor (mai ales atunci când se schimbau de la un semestru la altul), colegilor de muncă de ce am două nume care înseamnă același lucru, care au aceeași ”rădăcină”.
              Numele acestea mi se par ciudate poate pentru că nu am întâlnit până acum persoane cu aceste nume.🙂

              Apreciază

              1. Mie îmi place cum te numești: Ioana și Ionela. Foarte tare! Te-aș sărbători de două ori în ziua de Sf. Ion; ți-aș cumpăra două cadouri, că așa mi se pare normal; te-aș striga și așa și așa, în fiecare zi. Deci?🙂

                Apreciază

Am ceva de spus:

