Botez Daria Ioana


Unul dintre visurile mele din perioada copilăriei a fost acela de a boteza un copilaș. În familia mea mare, extinsă, există persoane care au botezat încă de la 14 ani, iar după ce am împlinit și eu vârsta-limită de 14 ani mi-am exteriorizat dorința de a boteza. Mi se părea ceva incredibil să fii părintele spiritual al unui copilaș. Mi se pare incredibil și acum orice are legătură cu un copilaș, de la concepere la nașterea acestuia și pe tot parcursul vieții.

Bineînțeles că nimeni nu mi-a acordat atenție atunci. Mă refer în primul rând la părinții mei. Mi-au propus să-mi văd de învățat și să iau în considerare posibilitatea unui botez peste câțiva ani. Le dau dreptate acum, și-i înțeleg. Pe lângă fapta bună și emoțiile frumoase, un botez implică multe cheltuieli, oricât de intim decid nașii (sau doar nașul/ nașa) și părinții copilașului să fie. Iar ai mei cu siguranță nu aveau acei bani, la acea vreme, doar unul dintre ei având serviciu, iar noi, cei trei copii, eram la școală.

Dar iată că a venit și timpul meu. Și sunt mai mult decât fericită că s-a întâmplat așa. Mă mai plâng eu în viața asta că nu am noroc, că nu mi-am găsit sufletul-pereche, etc., dar Dumnezeu îmi dă înzecit pe alte planuri. Pe lângă băiețelul meu frumos și adorabil, de acum înainte am și o finuță minunată. E extraordinar cum se așează lucrurile. Și îmi demonstrez încă o dată că dacă sunt singură nu înseamnă că nu pot face lucruri bune și frumoase.

Povestea este una simplă, dar frumoasă și cu multe emoții. Părinții fetiței sunt tineri și sunt vecini cu mine și familia mea, iar când i s-a confirmat sarcina, vecina a venit să ne spună. Ei bine, nu prea a apucat, pentru că eu am un al n-lea simț când e vorba de copii și mame, instinctul meu e foarte dezvoltat, așa că i-am zis că îmi imaginez ce vrea să ne spună și că vreau să botez eu. Și așa au rămas lucrurile plănuite. Ai mei au zis mereu că înainte de a trimite pe lume fiecare copilaș, Dumnezeu îi alege părinții și nașii, iar eu am simțit atunci că eu trebuie să fiu nașa acelui copilaș.

Sarcina nu a fost una ușoară, dar într-un final, pe data de 9 martie 2015, s-a născut Daria Ioana, sănătoasă și frumușică foc. Iar în data de 16 aprilie a vut loc botezul la biserică și pe 18 a avut loc băița.

Am căutat și adunat tot timpul informații despre botez, adăugându-le la cele de la botezul lui Matei, care deveniseră puțin cam șterse, eu fiind cuprinsă și atunci de prea multe emoții și de fericirea de a-l avea, ca să mai fiu atentă la detaliile ”tehnice”. Nu am fost cea mai bine pregătită nașă, dar experiența e mama învățăturii, acum știu!

Detaliile ”tehnice” le voi da într-o altă postare, pentru cei interesați.🙂

Mai jos sunt câteva fotografii de la minunatul eveniment!

Numai bine,

Ioana


2 thoughts on “Botez Daria Ioana

  1. sa-ti traiasca finuta!
    si eu mi-am dorit mereu sa botez un copilas, si mor de necaz si dor ca nu pot fix anul asta sa botez baietelul unei prietene foarte foarte dragi… m-am invartit si rasucit in toate felurile, dar efectiv este imposibil logistic, pana si aeroportul se inchide cateva saptamani in perioada in care am putea noi… dar mai avem o pereche de fini fara copii, asa ca inca sper🙂

    Apreciază

    1. Mulțumesc frumos, Doamne ajută să fie sănătoasă și voioasă, îi tai moțul într-o săptămână🙂
      Ooo..păcat. Sora mamei a fost cea mai tânără nașă din familia mea, pe când avea 14 ani. Cunoscând povestea, după ce am împlinit 14 ani urmăream toate cuplurile cunoscute care urmau să aibă un copil, dar nu am reușit pe atunci să botez niciunul. Iar mama mea mi-a spus mereu că, așa s-a întâmplat și la mine, și la frații mei, fiecare copil are nașii lui, pe care îi e dat să îi aibă, nu trebuie să alergi tu să găsești copilul pe care să-l botezi, te găsește el. Ar fi fost drăguț să fie al unor prieteni, dar poate să fie și al unei familii mai nevoiașe. Am două prietene care au botezat un copil dintr-o casă de copii. Sincer, mie mi se pare că acei copii au mai multă nevoie de niște părinți, măcar spirituali, deși e destul de delicată problema, în sensul că s-ar putea atașa prea mult de voi și tot ei ar suferi mai mult..
      Deci nu-ți mai face probleme, Doamne ajută să-ți împlinești și acest vis🙂

      Apreciat de 1 persoană

Am ceva de spus:

