Escapadă la munte


Ce bine e să ai prieteni care se gândesc la tine, chiar dacă au mai multe zile libere de la serviciu!  funny  evil laugh 

Pentru că astfel am petrecut un weekend de ianuarie foarte fain în Vatra Dornei.

Am avut parte de vreme superbă, de foarte puțină aglomerație pe pârtii, patinoare și la telescaun și de un drum curat și fără incidente, atât către Vatră, cât și înapoi către Iași.

După cum spuneam, a fost o excursie foarte scurtă, am plecat sâmbătă dimineață din Iași și m-am întors duminică seara, lăsându-mi gașca acolo să mai petreacă încă două zile. Ah!

Chiar dacă drumul a fost cât de cât liber, am preferat să nu ne grăbim, astfel că am ajuns pe la amiază în Vatra Dornei, am mers întâi la pensiune, pentru a ne lăsa bagajele și apoi am mers să mâncăm.

Ne-am cazat la Pensiunea Ruby’nN, pe care nu o recomand, în ciuda faptului că am stat doar o noapte acolo.

Design-ul destul de drăguț, rustic cu ceva influențe americane (texane), nu comentez prea mult. Însă au fost probleme încă de la început, cu identificarea camerelor în care urma să fim cazați. Nu ni s-a cerut avans, nimănui nu i s-a părut suspect acest lucru, și se pare că domnul proprietar împreună cu soția sa sunt începători în domeniu și nu au știut să își impună regulile, astfel încât unii turiști au rămas în camere și după ora 11 dimineața când ar fi trebuit să se decazeze, ceea ce a însemnat că a trebuit să stăm după dumnealor. Nu-i bai, ne doream doar să lăsăm bagajele acolo, iar pentru asta s-a găsit repede un loc sigur. Ce m-a mai deranjat a fost frigul pe care l-am găsit seara, la primirea camerei, un calorifer micuț încerca să încălzească o cameră mai mare și pentru că nu reușea ne-a fost adusă o aerotermă. Trist. Bine că la o bucată de noapte, o piuliță de la caloriferul din baie s-a ”gândit” să sară, iar baia a fost inundată în scurt timp cu apă fierbinte. A venit puțină căldură și de acolo. În altă cameră nu au avut deloc lumină, iar o prietenă a rămas fără apă caldă în mijlocul dușului. Și mai trist. Cât despre cină, nu am prea avut de unde alege. Soția proprietarului a gătit niște ciorbe, un piure, o tochitură moldoviniască, pardon că sunt cam vegetariană. M-am ales cu o salată de cartofi reci, dar a fost din partea casei. Tot din partea casei a fost și desertul: niște gogoși aduse în cameră la doisprezece noaptea. Oare de ce dormeam atunci?

Ah! Și muzica.. groaznică. Cu excepția câtorva melodii ale lui Ion Suruceanu, pentru cunoscători.

Fiți foarte atenți atunci când faceți rezervări. Fiți atenți la detalii și cereți cât mai multe informații posibile. Chiar și pentru o noapte, este important să vă simțiți bine acolo unde ajungeți.

Revenind, la amiază am fost să mâncăm în oraș. Am găsit mai liber la Casa Dorneană, un local foarte chic, decorat în culorile alb, verde și mov (mi s-au asortat foarte bine ochelarii acolo 🙂 ), cu citate motivaționale pe pereți și un spațiu de joacă pentru copii amenajat în partea din spate a încăperii – o idee pe care o apreciez foarte mult. Mâncarea a fost bună, servită cam cu întârziere, dar am aflat că era o singură domnișoară care se ocupa de tot și de toate, așa că am avut răbdare.

Apoi pârtiiiiieeeeee! 😀 Am nimerit în primul din cele cinci weekenduri de Sărbătorile Zăpezii, așa că am evitat Pârtia Veverița unde avea loc o competiție. Am mers pe Pârtia Parc 1,  unde am stat restul zilei, până am înghețat de frig. Glumesc, dar nici mult nu mai aveam. Pe cât de frumos a fost ziua, pe atât de rece s-a lăsat seara. Însă m-am încălzit cu vin fiert, desigur. Aceasta în timp ce prietenii mei încercau sporturi extreme, și anume ”datul cu placa”. Eu fiind mai precaută și mai puțin aventuroasă am preferat să stau pe margine, să fac poze și să îi urmăresc cum cad, chipurile pentru a învăța din greșelile lor și a nu le repeta când mi-o veni vremea. Vezi să nu! Am fost răpită prea curând de priveliștile din jur și de numărul destul de mare de copii aflați acolo. Care mai de care, mai mic, mai mare, cu sania, cu colacul, cu schiurile, nu conta, ei erau pe pârtie, însoțiți de prieteni și părinți, fără să se plângă de nimic, gata de distracție. Am rămas realmente uimită de cât de bine schiau niște prichindei de nici 7 anișori. Și cât de calme și vesele le erau chipurile. Eu mă gândeam ce era în capul părinților atunci când i-au îndrumat spre acest sport, dar se vedea limpede că fac asta cu plăcere. Și nu am putut evita să nu-mi zboare gândul la ideea că poate și lui Matei i-ar plăcea, când va mai crește… Totuși, pârtia mi se pare în continuare un loc periculos, mai ales pentru copii.

Pentru că nu am putut să beau prea mult vin pentru a mă încălzi cât timp căscam ochii prin jur, m-am dus la patinoar. Nu mai fusesem, bineînțeles. Ce credeați? În restul zilelor locuiesc într-un glob de cristal. De aceea am căzut chiar înainte să intru pe portiță și mi-am scrântit puțin mâna dreaptă. Dar nu-i nimic, pentru că am mai căzut pe gheață de atâtea ori încât mi-am învinețit o bucată din mâna stângă și o bună bucată din piciorul stâng. Le numesc amintiri. Să învăț să patinez la Vatra Dornei nu am fost în stare. Fir-aș!

A doua zi m-am ridicat cu greu din pat, dar mișcarea mi-a făcut bine. După împachetat și dus totul în mașină am plecat spre telescaun. Aici a fost cel mai aglomerat loc, am stat la coadă vreo jumătate de oră. Dar a meritat din plin. Ce a urmat să văd m-a lăsat fără cuvinte. Ori sunt eu prea ușor impresionabilă. Vă las mai jos fotografiile, să decideți singuri. Pentru că se făcuse deja amiază când am ajuns sus și pentru că nu mâncasem la micul dejun, am luat brunch-ul, cum spun englezii, la Cabană. Mâncarea gustoasă, vinul fiert delicios, cafeaua numai bună!

La coborâre ne-am mai învârtit pe la poalele Parcului Călimani, am luat niște magneți pentru frigider și cadouri pentru cei dragi, că deh, trebuie să mai cheltuim bani și pe din astea. :))

În drum spre casă am făcut un mic ocoliș prin Bistrița-Năsăud, la Hotel-Castel Dracula și rău am făcut! Pentru că..mai bine nu vă spun. Mergeți și trăiți pe pielea voasră! Ha!

Cam asta a fost! Mă bucur că m-am întors teafără, cât de cât.

Voi pe unde mai mergeți în weekenduri, vacanțe, concedii?

*Vă rog nu preluați fotografiile fără acordul scris al autorului. Mulțumesc!

Am ceva de spus:

